سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به مناسبت سالروز میلاد امام محمد باقر علیه السلام
برچسب ها: مقاله (84)، امام باقر (7)، | نظر بدهید

پاسخ های دندان شکن امام باقر علیه السلام به مخالفان 

مبارزه با انحرافات

در پی درگیری های سیاسی حاکم بر عصر امام باقر علیه السلام فضایی برای ایشان ایجاد شد تا جلوی بسیاری از انحرافات را گرفته و اسلام حقیقی را به همگان معرفی کنند دبرای روشن شدن مبارزه حضرت با انحرافات علمی و فقهی بوجود آمده در آن عصر تنها به بیان نمونه هایی از این مبارزات بسنده می کنیم.

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 91 خرداد 3
زمان : ساعت 2:33 عصر
نکاتی در باب فضیلت ماه رجب
برچسب ها: مقاله (84)، ماه رجب (11)، | نظر بدهید

ماه رجب از راه رسید، ماهی که ماه امیرالمؤمنین علی بن ابن ابی طالب (ع) خوانده شده و درباره فضیلت ها، اعمال و مبارکی آن فراوان گفته شده است.

دعای پیامبر (ص) در ماه رجب
چون رسول خدا(ص) نظرش به هلال رجب مى‏افتاد می‌فرمودند: خدایا ماه رجب و شعبان را بر ماه مبارک گردان و ما را به ماه مبارک رمضان رسانده و بر گرفتن روزه و عبادت و بر حفظ زبان و پوشیدن چشم از نامحرمان یارى فرما و بهره ما را از آن ماه تنها گرسنگى و تشنگى قرار نده.(سنن‌النبی، ج1، ص363)

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 91 خرداد 3
زمان : ساعت 2:29 عصر
ندای «أین رجبیون» به گوش میرسد
برچسب ها: ادعیه (54)، مقاله (84)، | نظر بدهید

ثانیه‌ها از پی هم می‌گذرند تا لحظه ورود ماهی از ماه خدا را نوید دهند، ماهی که فضای غبار آلود شهری و صنعتی را تحت شعاع خود قرار خواهد داد و با صیقل کردن دل‌ها، آنها را برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده می‌سازد.

آری! صدای ماه رجب به گوش می‌رسد، ماهی که در کنار ماه شعبان و رمضان از شرافت ویژه‌ای نزد حضرت باری تعالی برخوردار است، از پیامبر رحمت و مهربانی‌ها حضرت رسول اکرم صلى الله علیه وآله وسلم روایت شده که: «ماه رجب ماه بزرگ خدا است و ماهى در حرمت و فضیلت به آن نمى‏رسد و جنگیدن با کافران در این ماه حرام است و رجب ماه خدا است و شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه امت من است، کسى که یک روز از ماه رجب را روزه دارد موجب خشنودى خدای بزرگ می‌شود و غضب الهى از او دور شود و درى از درهاى جهنم بر روى او بسته شود».

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : سه شنبه 91 خرداد 2
زمان : ساعت 4:7 عصر
طرح/یا عَلی بنِ مُحمدٍ الهادی النّقی
نویسنده : حسن محمود
تاریخ : سه شنبه 91 خرداد 2
زمان : ساعت 12:51 عصر
5 یادگار از امام علی النقی علیهالسلام
برچسب ها: مقاله (84)، امام علی النقی (2)، | نظر بدهید

 از امام علی النقی علیه السلام چند یادگاری برای ما رسیده است که متاسفانه در بین شیعیان نیز غریب می باشند. در این مجال مختصرا آنها را یادآور می شویم.

1- زیارت جامعه کبیره:

درباره زیارت جامعه کبیره که اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه علیهم السلام است؛ در این مختصر نمی‌گنجد. اما به همین میزان می توان اشاره کرد که زیارت جامعه که به تعبیر علامه مجلسی(ره) از نظر سند و روایت از صحیح‌ترین و قوی‌ترین زیارات ائمه علیهم السلام است یادگاری عظیمی است که در حرم هر یک از ائمه معصومین علیهم‌السلام آن زیارت را می‌خوانیم.

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 91 خرداد 1
زمان : ساعت 1:15 عصر
نکاتی حیرت انگیز درباره بسم الله
برچسب ها: مقاله (84)، | نظر بدهید

به نقل از مهر، کتاب مقدس قرآن مجموعه اى از سخن الهى است که در مدت 23 سال به وسیله امین وحى جبرائیل بر قلب نازنین پیشواى گرامى اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) نازل گردید که در طول حیات مبارک پیامبر(ص) و زندگی ائمه اطهار(ع) تفسیر برخی از آیات قرآن از زبان مبارک این بزرگواران بیان شد، اما بسیاری از آیات قرآن توسط مفسران و علمای اسلام بر اساس روایات اسلامی تفسیر شد که نتیجه این تلاشها تاکنون نگارش صدها کتاب تفسیری بوده است.

در نظر دارد هر هفته با استفاده از تفاسیر قرآن به ویژه تفسیر آیت الله جوادی آملی نکات کلیدی و راهگشای هر سوره از قرآن را از ابتدای سوره فاتحة الکتاب به دوستداران قرآن ارائه دهد که نخستین شماره از این گزارش به آیه «بسم الله الرحمن الرحیم» می پردازد:

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 91 خرداد 1
زمان : ساعت 1:11 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 345282
بازدید امروز: 53
بازدید دیروز: 173
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا