سفارش تبلیغ
صبا ویژن
علمدار کربلا
نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 91 آبان 29
زمان : ساعت 1:11 عصر
سلام بر حسین
نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 91 آبان 28
زمان : ساعت 7:56 عصر
گفتمش نقاش را ...
برچسب ها: اشعار (7)، محرم (64)، امام حسین (27)، | نظر بدهید

گفتمش نقاش را نقشی بکش از زندگی ... با قلم نقش حبابی بر لب دریا کشید

گفتمش چون می کشی تصویر مردان خدا ... تک درختی در بیابان یکه و تنها کشید

گفتمش نامردمان این زمان را نقش کن ... عکس یک خنجرزپشت سر پی مولا کشید

گفتمش راهی بکش کان ره رساند مقصدم ... راه عشق و عاشقی و مستی ونجوا کشید

گفتمش تصویری از لیلی ومجنون رابکش ... عکس حیدر(ع) در کنار حضرت زهرا(س)کشید

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن ... در بیابان بلا، تصویر یک سقا کشید

گفتمش از غربت ومظلومی ومحنت بکش ... فکر کرد و چهار قبر خاکی از طه کشید

گفتمش سختی ودرد وآه گشته حاصلم ... گریه کردآهی کشید وزینب کبری(س) کشید

گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیق ... عکس مهدی(عج) راکشید و به چه بس زیبا کشید

گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین(ع) ... گفت این یک را بباید خالق یکتا کشید



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 91 آبان 28
زمان : ساعت 7:54 عصر
منزل پانزدهم- عقبه/خوابی که امام حسین(ع) درعقبه دید؟/حمله سگ ها
برچسب ها: محرم (64)، امام حسین (27)، منازل (16)، | نظر بدهید

منزل به منزل با حسین بن علی (ع)(15)

هدف بررسی منازل و سیر حرکت حضرت سیدالشهدا (ع) از مکه تا کربلا،حوادث و اتفاقاتی که امام در مسیر با آن رو به رو شدند و کسانی که در طی مسیر به کاروان عشق ملحق شدند می باشد. این بخش بر اساس کتاب یاران شیدای حسین ابن علی علیهما السلام با قلم استاد مرتضی آقا تهرانی تهیه و تنظیم شده است.

«منزل پانزدهم -عقبه»

این منزل «عقبه» و «عقبة البطن» نامیده شده است. امام در روز جمعه بیست و پنجم ماه ذی حجة الحرام در این منزل بار نهادند. کسی که مسیر مکه را طی می کند، قبل از قاع به این منزل می رسد. بنابراین , عقبه منزلی در مسیر حج است.(1) آب اینجا، از « بنی عکرمه» از « بکر بن وائل» است.(2)
روایتی با سند بسیار قوی از ابن قولویه است که وقتی امام از « عقبه البطن» بالا آمدند، به یاران فرمودند: « خود را کشته می بینم». گفتند: « آن چگونه است یا اباعبدالله؟» فرمود:« رویایی دیده ام». پرسیدند: « آن چیست؟» فرمود: « سگانی را دیدم که مرا گاز می گرفتند، شدیدترین آن ها بر من سگی بود که به برص و پیسی مبتلا بود» (3)
-----------------------------------------------------
1-  معجم البلدان، ج 4 ، ص 134
2-  مراصد الاطلاع، ج3، ص 948
3-  کامل الزیارات، ص157 - بحارالانوار، ج 45،ص87، ح 24 - موسوعة الکلمات الامام الحسین(ع) ص 352 و 351 - مراصد الاطلاع، ج 2، ص 788

نقل از : فرهنگ نیوز



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 91 آبان 28
زمان : ساعت 11:27 صبح
سفارش آیت الله بهجت در خصوص زیارت عاشورا
برچسب ها: بزرگان دینی (16)، مفاخر شیعه (5)، | نظر بدهید

از حضرت آیت الله العظمى بهجت پرسیدند: داستان ها و قضایایى از کسانى که پیوسته زیارت عاشورا مى خواندند و به این صورت، متوسل مى شدند، گردآورى و چاپ شده است. نظر حضرت عالى در این باره چیست؟

ایشان پاسخ داده اند که: متن زیارت عاشورا، بر عظمت آن گواه است ؛ خصوصا با ملاحظه آنچه در سند زیارت رسیده است که حضرت صادق (علیه السلام) به صفوان مى فرماید: ((این زیارت و دعا را بخوان و بر آن مواظبت کن. به درستى که من چند چیز را بر خواننده آن تضمین مى کنم: 1. زیارتش قبول شود. 2. سعى و کوشش وى مشکور باشد 3. حاجات او هرچه باشد، برآورده شود و ناامید از درگاه خدا برنگردد.

اى صفوان! این زیارت را با این ضمان، از پدرم یافتم و پدرم از پدرش...تا امیرالمؤمنین (علیه السلام) و حضرت امیر نیز از رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) و رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم) از جبرئیل و او هم از خداى متعال نقل می کند و هرکدام این زیارت را با این ضمان، تضمین کرده اند و خداوند به ذات اقدس خود قسم یاد نموده که: ((هرکس این زیارت و دعا را بخواند، دعا و زیارت وى را بپذیرم و خواسته اش هرچه باشد، برآورده سازم)).

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : شنبه 91 آبان 27
زمان : ساعت 8:41 عصر
توصیههای میرزا جوادآقاتبریزی برای دهه اول محرم
برچسب ها: بزرگان دینی (16)، مفاخر شیعه (5)، | نظر

میرزا جوادآقا ملکی تبریزی از عارفان و سالکان طریق الهی که یک قرن پیش به رحمت ایزدی پیوست، توصیه‌هایی را برای درک بهتر ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام در ماه محرم دارد.

جناب میرزا می‌نویسد: از امور مهم ماه محرم این است که نسبت به هر یک از دوست‌داران آل محمد به حکم ولایت، وفا و ایمان به خداوند و رسول(ص) شایسته است که در ده روز اول محرم، تغییر حال داده، در قلب، صورت و هیئتش، آثار اندوه از جهت مصیبت‌های بزرگ و آن ماتم‌های فراوان - که به خاندان جلیل پیش آمده است - ظاهر شود و در نتیجه مقداری از لذت‌ها و خوشی‌های خود، اعم از خوردن و نوشیدن، بلکه حتی خواب و سخن گفتن را کنار بگذارد و به مانند کسی باشد که نسبت به پدرش یا فرزندش مصیبتی وارد شده است.

یکی از فرزندان کوچک خودم را مشاهده کردم که در ده روز نخست این ماه، نان خالی خورده و از تناول خورشتی دیگر با آن امتناع می‌ورزید حال آنکه از کسانی که می‌شناختم، کسی چنین تکلیفی به او نکرده بودند. فهمیدم که حب درونی، او را به این کار وادار کرده است.

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 91 آبان 25
زمان : ساعت 11:18 صبح
انبیاء(ع) زائر قبر تو هستند یا حسین(ع)!
برچسب ها: مناسبتهای دینی (11)، محرم (64)، | نظر بدهید

امام صادق(ع) فرمود: « هیچ پیامبری در آسمانها نیست جز آنکه از خدای عزوجل درخواست می کند که به او اجازه داده شود تا به زیارت قبر امام حسین (ع) رود. پس فوجی از آنها فرود آمده و جمع دیگری به بالا بر می گردند. »

و فرمود: « در هر شب جمعه ، فرشتگان و پیامبران و اوصیا (ع) و بهترین انبیا حضرت محمد (ع) ، و برترین اوصیا که ما هستیم ، به زیارت امام حسین (ع) می رویم. »

امام سجاد و امام صادق (ع) فرمودند: « هر کس دوست دارد صد و بیست و چهار هزار پیامبر (ع) با او مصافحه کنند ، در نیمه شعبان به زیارت قبر امام حسین (ع) برود ، زیرا ارواح پیامبران (ع) پس از رخصت از خداوند متعال به زیارت آن بزرگوار مشرف می شوند. در میان آنان پیامبران اولوالعزم: حضرت نوح ، حضرت ابراهیم ، حضرت موسی ، حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ع) نیز هستند. »

کعب الاحبار از حضرت عیسی (ع) نقل کرده که فرمودند: « هیچ پیامبری نبوده مگر این که به زیارت کربلا رفته و در آن جا ایستاده و فرموده: تو زمین پر خیر و برکتی هستی ، که در تو ماه تابان به خاک سپرده خواهد شد » .

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 91 آبان 25
زمان : ساعت 11:15 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 345042
بازدید امروز: 18
بازدید دیروز: 36
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا