سفارش تبلیغ
صبا ویژن
انبیاء(ع) زائر قبر تو هستند یا حسین(ع)!
برچسب ها: مناسبتهای دینی (11)، محرم (64)، | نظر بدهید

امام صادق(ع) فرمود: « هیچ پیامبری در آسمانها نیست جز آنکه از خدای عزوجل درخواست می کند که به او اجازه داده شود تا به زیارت قبر امام حسین (ع) رود. پس فوجی از آنها فرود آمده و جمع دیگری به بالا بر می گردند. »

و فرمود: « در هر شب جمعه ، فرشتگان و پیامبران و اوصیا (ع) و بهترین انبیا حضرت محمد (ع) ، و برترین اوصیا که ما هستیم ، به زیارت امام حسین (ع) می رویم. »

امام سجاد و امام صادق (ع) فرمودند: « هر کس دوست دارد صد و بیست و چهار هزار پیامبر (ع) با او مصافحه کنند ، در نیمه شعبان به زیارت قبر امام حسین (ع) برود ، زیرا ارواح پیامبران (ع) پس از رخصت از خداوند متعال به زیارت آن بزرگوار مشرف می شوند. در میان آنان پیامبران اولوالعزم: حضرت نوح ، حضرت ابراهیم ، حضرت موسی ، حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ع) نیز هستند. »

کعب الاحبار از حضرت عیسی (ع) نقل کرده که فرمودند: « هیچ پیامبری نبوده مگر این که به زیارت کربلا رفته و در آن جا ایستاده و فرموده: تو زمین پر خیر و برکتی هستی ، که در تو ماه تابان به خاک سپرده خواهد شد » .

خطیب خوارزمی از حضرت رسول اکرم (ص) و حضرت امیر المؤمنین (ع) نقل می کند که فرمودند: « حضرت موسی (ع) برای زیارت قبر امام حسین (ع) از خداوند اجازه می گیرند و با هفتاد هزار فرشته به زیارت آن حضرت می رود. »

حسین نوه دختری ابوحمزه ثمالی می گوید: در اواخر حکومت بنی مروان مخفیانه به قصد زیارت امام حسین (ع) به راه افتادم. هنگامی که به کربلا رسیدم پنهان شدم تا شب از نیمه گذشت. سپس به طرف قبر مطهر رفتم و دیدم مردی به سوی من آمد و گفت: « خدا به تو اجر عنایت کند ، بر گرد که نمی توانی به زیارت مشرف شوی ». من با ترس برگشتم و نزدیک طلوع فجر دوباره به طرف قبر مطهر رفتم. باز همان شخص آمد و گفت: « تو نمی توانی به زیارت بروی ». گفتم: خدایت به سلامت بدارد ، چرا نتوانم ؟ من از کوفه به قصد زیارت آمده ام ، مرا از زیارت محروم مکن ، می ترسم اگر تا صبح این جا بمانم شامیان مرا دستگیر کرده و به قتل برسانند.

او در جواب گفت: کمی صبر کن. حضرت موسی بن عمران (ع) از خدای تعالی اجازه گرفته که به زیارت امام حسین (ع) مشرف شود ، و پس از اجازه همراه با هفتاد هزار از فرشتگان به زمین فرود آمده است. از اول شب تا حال به زیارت آن حضرت مشغولند و منتظر طلوع فجر می باشند ، و پس از آن باز به آسمان عروج خواهند کرد.

گفتم: تو کیستی؟ گفت: من یکی از فرشتگانی هستم که مأمور حفظ و حراست حرم امام حسین (ع) و در خواست آمرزش برای زایرین آن حضرت هستم.

حسین گوید: از شنیدن این سخنان چنان متحیر شدم که نزدیک بود عقل خود را از دست بدهم. و بالاخره پس از طلوع فجر به زیارت آن حضرت مشرف شده و از ترس شامیان به سرعت برگشتم.

مرحوم علامه مجلسی در ضمن روایتی از سلیمان اعمش نقل می کند که گوید: همسایه ای داشتم از اهل سنت که زیارت امام حسین (ع) را بدعت و گمراهی می دانست و زایران آن حضرت را اهل جهنم می شمرد. در شب جمعه ای رویای صادقه ای دید و موجب توبه و بازگشت او شد. او در رویا دید که حضرت رسول (ص) و امیرالمؤمنین و امام حسن و حضرت زهرا و حضرت خدیجه (ع) به زیارت آن حضرت آمده و امان نامه های از آسمان پخش می شد که « هر کس شب جمعه به زیارت امام حسین موفق شود ، از آتش جهنم در امان خواهد بود ». شایان ذکر است که طبق نقل حاج علی بغدادی ، امام زمان (عج) حکم به صحت این روایت کرده اند.

منبع : عقیق



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 91 آبان 25
زمان : ساعت 11:15 صبح


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 346098
بازدید امروز: 17
بازدید دیروز: 35
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا