سفارش تبلیغ
صبا ویژن
توصیه امیرالمومنین(ع) درباره اولویت دادن به کارهای مهم
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، | نظر بدهید

امیرالمومنین امام علی علیه السلام  فرمود: بدان که اگر فقط به کارهای کوچک و کم اهمیت بپردازی از کارهای مهم و حیاتی باز خواهی ماند؛ همانطور که پرداختن به کارهای مهم، امور کوچک را از یاد می برد و آنها نیز به مشکل و کار مهم تبدیل می شوند.

پس ضمن اولویت دادن و پرداختن به امور مهم، از مسائل جزئی نیز به کلی غافل مشو و کارهای کوچک را واگذار به کسی که تو را کفایت کند.
 
 
متن حدیث:
 
قال الامام علی علیه السلام : اِعلَم اِنَّ الشّاغِلَ بِالصَّغیرِ یخِلُّ بِالمُهِمِّ وَ اِفرادُ المُهِمُّ بِالشُّغلِ یاتی عَلَی الصَّغیرِ و یلحِقُهُ بِالکَبیرِ فابدَا بِالمُهِمِّ وَ لا تَنسَ النَّظَرَ فِی الصَّغیرِ وَ اجعَلِ الاُموُرِ الصِّغارَ مَن یجمَعُها وَ یعِرَّ مِنها عَلَیکَ.

«بحارالأنوار، جلد 17، صفحه 424»



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 92 فروردین 18
زمان : ساعت 2:13 عصر
اطاعت اهل بیت(ع) سبب امان از تفرقه
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، | نظر بدهید

حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فرمودند: خدا اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.


متن حدیث:

فاطمة الزهرا سلام الله علیها: فجعل الله...اطاعتنا نظاما للملة و امامتنا أمانا للفرقة؛



«بحارالانوار، جلد 43 صفحه 158»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 92 فروردین 15
زمان : ساعت 11:23 صبح
ایمان در ده چیز است
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، | نظر

پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه و آله فرمودند: ایمان در ده چیز اسـت: شناخت، فرمانبری از خدا، علم، عمل، پاکدامنی، سخت‌کوشی، شکیبایی، یقین، خشنودی و تسلیم در برابر خدا. هر یک از این ده رکن کم شود، رشته ایمان از هم پاشیده می‌شود.


متن حدیث:

قال رسول الله صلی الله علیه و آله : الایمان فی عَشرةٍ: المعرفة والطاعة والعلم والعمل والورع والاجتهاد والصّبر والیقین والرضا والتسلیم، فایّها فقد صاحبه بطل نظامه.

 

«بحارالانوار جلد28 صفحه 175»



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 92 فروردین 14
زمان : ساعت 7:18 عصر
سوال از ثروت انسان در روز قیامت
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، | نظر بدهید

رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏آله فرمودند: انسان، در روز قیامت، قدم از قدم برنمى‏‌دارد مگر آن که از چهار چیز پرسیده مى‏‌شود: از عمرش که چگونه گذرانده است، از جوانى‏‌اش که چگونه سپرى کرده، از ثروتش که از کجا به دست آورده و چگونه خرج کرده است و از دوستى ما اهل بیت.


متن حدیث:

لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ یَومَ القیامَةِ حَتّى یُساَ لَ عَن اَربَعٍ : عَن عُمُرِهِ فیما اَفناهُ وَ عَن شَبابِهِ فیما اَبلاهُ وَ عَن مالِهِ مِن اَینَ اَ کتَسَبَهُ وَ فیما اَ نفَقَهُ وَ عَن حُبِّنا اَهلَ البَیتِ؛


«خصال، صفحه 253،حدیث 125»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 92 فروردین 12
زمان : ساعت 12:47 عصر
آیا نحس بودن برخی ایام واقعیت دارد+نظر علامه طباطبایی(ره)
برچسب ها: مناسبتهای ملی (16)، حسینیه دستجردوک (280)، مقاله (84)، حسینیه (306)، | نظر بدهید

مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات حوزه علمیه قم، به مناسبت فرا رسیدن سیزدهم فروردین و برخی اعتقادات مبنی بر نحس بودن عدد 13، یادداشتی را درباره سعد و نحس ایام تهیه کرده و در اختیار خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس قرار داده است.

سؤال: آیا قرآن کریم، سعد، و نحس بعضی از ایام را می‌پذیرد؟ چرا؟  

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 92 فروردین 12
زمان : ساعت 12:18 عصر
10 توصیه امام حسن مجتبی(ع)
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، | نظر بدهید

امام حسن مجتبی علیه السلام فرموده‌اند: ده خصلت نیک از مکارم و فضائل اخلاق است:

1 ـ راستگویی 2 ـ صداقت و راستی در وقت سختی و گرفتاری 3 ـ بخشش به سائل 4ـ خوش خُلقی 5 ـ پاداش در مقابل کارها و ابتکارات 6 ـ پیوند با خویشان 7ـ حمایت از همسایه 8ـ حق شناسی درباره دوست و رفیق 9 ـ میهمان نوازی 10 ـ در رأس همه این‌ها شرم و حیا.

متن حدیث:

قال الامام الحسن المجتبی علیه السلام: مَکارِمُ الاَْخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ الْبَأْسِ وَ إِعْطاءُ السّائِلِ وَ حُسْنُ الخُلْقِ وَ الْمُکافاتُ بِالصَّنائِعِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ التَّذَمُّمُ عَلَی الْجارِ، وَ مَعْرِفَةُ الْحَقِّ لِلصّاحِبِ وَ قِرْیُ الضَّیفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَیاءُ.»



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 92 فروردین 12
زمان : ساعت 12:11 عصر
روز میلاد جمهوری اسلامی مبارک
برچسب ها: مناسبتهای ملی (16)، حسینیه دستجردوک (280)، مقاله (84)، حسینیه (306)، | نظر

دوازده فروردین یکی از روزهای تاریخی و مهم ایران اسلامی است؛ در این روز با رأی اکثریت قاطع مردم، نظام سیاسی کشور پس از 2500 سال، از نظام سلطنتی به نظام جمهوری اسلامی وحکومت مردمی تغییر یافت. در 12فروردین 1358 ثمره مبارزات ضدسلطنتی و طاغوتی و شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ملت ایران به بار نشست و نظام جمهوری اسلامی ایران استقرار یافت. در این روز ملت ایران با رأی 2/98 درصدی خود ساختار سیاسی، اجتماعی ایران را تغییر داد و جمهوری اسلامی مستقر شد. به همین سبب این روز مبارک از آن پس روز جمهوری اسلامی نام گرفت. جمهوری اسلامی، مولود انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که با دم مسیحایی رهبر آزاده و نستوه انقلاب و ملتی سرافراز و خستگی ناپذیر و به برکت خون شهیدان و مجاهدان راه فضیلت، به بار نشست و در چنین روز بزرگی، هویت راستین خویش را رسما و از طریق همه پرسی به دنیا اعلام کرد تا پشتوانه مردمی این نظام که سابق بر آن نیز بر همگان مبهن گشته بود، بیش از پیش هویدا شود.

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 92 فروردین 12
زمان : ساعت 12:9 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 345925
بازدید امروز: 54
بازدید دیروز: 124
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا