سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آمدن امام مهدی(عج) از جانب مشرق زمین
برچسب ها: بزرگان دینی (16)، اهل بیت علیهم السلام (7)، حدیث روز (131)، | نظر بدهید

عبدالله عمر گفت : روزى در خدمت پیامبر (ص) بودیم که عده اى از جوانان بنى هاشم بیامدند، از مشاهده آنها دیدگاه پیامبر پر از اشک شد و رنگ مبارکش تغییر کرد، اصحاب عرض کردند: یا رسول الله سیماى مبارکتان گرفته است ما نمى توانیم شما را بدین حالت ببینیم فرمود:

انا اهل بیت اختارالله لنا الآخرة على الدنیا و ان اهل بیتى سیلقون بعدى بلاء و تشریداً و تطریداُ حتى یأتى قوم من قبل المشرق و معهم رایات سود فیسألون الحق فلا یعطونه فیقاتلون و ینصرون فیعطون ماسألوا فلا یقبلون حتى یدفعوه الى رجل من اهل بیتى فیملاء ها قسطاً کما ملاءها جوراً فمن ادرک ذلک منکم فلیأتهم و لحبواً على الثلج .

ما اهل بیتى هستیم که خداوند آخرت را براى ما بر دنیا ترجیح داده ، بعد از این اهل بیت من مصیبت‌ها مى‌بینند و از وطن آواره مى‌گردند ، تا آنگاه که مردمى از جانب مشرق با پرچم‌هاى سیاه به طلب حق قیام کنند، این حق را به آنها نمى‌دهند تا جنگ کنند ، و پیروزى یابند و حق را بگیرند و آن را به مردى از اهل بیت من بسپارند که دنیا را پر از عدل کند چنان که از ظلم پر شده باشد. هر کس ، آن زمان را درک کند، پس به آن‌ها بپیوندد اگر چه به رفتن از روى برف باشد.

«کشف الغمه/ اربعین حدیث فى المهدى(ع)»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : جمعه 91 آذر 24
زمان : ساعت 7:29 عصر
محرم در گذر تاریخ (2)
نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 91 آذر 23
زمان : ساعت 11:1 صبح
ایمان، تقوی یا یقین، کدام بالاتر است؟
برچسب ها: بزرگان دینی (16)، اهل بیت علیهم السلام (7)، حدیث روز (131)، | نظر بدهید

امام موسی کاظم علیه السلام فرمودند: ایمان، یک درجه از اسلام بالاتر است،تقوى نیز، یک درجه از ایمان بالاتر است ویقین، یک درجه از تقوى بالاتر و برتر مى‌باشد و درجه‌اى کمتر از مرحله یقین در بین مردم ثمره بخش نخواهد بود. 

متن حدیث:

قالَ الإمام موسى بن جعفر الکاظم (علیه السلام) : الإیمانُ فَوْقَ الاْسْلامِ بِدَرَجَة، وَالتَّقْوى فَوْقَ الإیمانِ بِدَرَجَة، وَ الْیَقینُ فَوْقَ التَّقْوى بِدَرَجَة، وَ ما قُسِّمَ فِى النّاسِ شَیْیءٌ أقَلُّ مِنَ الْیَقینِ


«1- وافى جلد 4،صفحه 145/ 2- بحارالأنوار جلد 67،صفحه 136»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 91 آذر 23
زمان : ساعت 10:48 صبح
اثرات خواندن نماز شب از دیدگاه امام رضا(ع)
برچسب ها: بزرگان دینی (16)، اهل بیت علیهم السلام (7)، حدیث روز (131)، | نظر

امام رضا(ع): بر نماز شب و تهجّد، مراقبت و مداومت کنید؛ زیرا که نماز شب، احترام به ساحت اقدس پروردگار است؛ آن موجب افزایش روزی می‌گردد و چهره‌ها را زیبا می‌سازد و رزق آن روز را ضمانت  می‌کند. و در نماز وتر خود، درنگ و وقوف بسیار کنید؛ زیرا که درحدیث آمده است که: هر کس در نماز وتر خود، درنگ کند، وقوف و درنگ او در محشر و روز قیامت، اندک خواهد گشت./

متن حدیث:

«حافظوا علی صلاه اللیل، فانّها حرمه الرّب ، تدر الرّزق و تحسین الوجه و تضمن رزق النهار و طولوا الوقوف فی الوتر؛ فانّه روی: من طوّل الوقوف فی الوتر، قلّ وقوفه یوم القیامه»


« 1- کتاب فقه الرضا(ع)/2- نشان از بی نشان‌ها، ص 427»





نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 91 آذر 22
زمان : ساعت 4:19 عصر
نگاهی به منازل توقف سر امام حسین(ع) قسمت دوم
برچسب ها: محرم (64)، امام حسین (27)، منازل (16)، | نظر بدهید

11 - حلب

 
در سمت غربی «حلب» کوهی است که آن را «جبل جوشن» می‏‌نامند و از آن مس استخراج کرده و به سایر شهرها می‏‌فرستادند، و گویند از آن هنگام که خاندان و اهل بیت حسین بن علی علیه‏‌السلام را بدانجا عبور افتاد، آن معدن از بین رفت، زیرا یکی از همسران امام حسین علیه‏‌السلام در دامنه ان کوه، فرزند خود را سقط کرد.

 
نوشته‏‌اند که: او از اهالی آن معدن آب و نان خواست ولی آنان مضایقه کرده و دشنام دادند! او آنان را نفرین کرد و پس از آن دیگر کسی از آن کوه سود نبرد. و در قسمت جنوب آن کوه، موضعی است که آن را «مشهد السقط» و «مسجد الدکَه» می‏‌نامند، و نام آن فرزند سقط شده، محسن بن حسین علیه‏‌السلام است(40).

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : سه شنبه 91 آذر 21
زمان : ساعت 3:24 عصر
نگاهی به منازل توقف سر امام حسین(ع) قسمت اول
برچسب ها: محرم (64)، امام حسین (27)، منازل (16)، | نظر بدهید

ابن زیاد محفر بن ثعلبه را خواند و آن سرهای پاک و اهل بیت آن حضرت را به او سپرد، و او آنان را همانند اسیران کفار در حالی که اهالی شهرها به تماشای ایشان و سرهای مبارک می‏‌پرداختند، به شام برد(4).

 
امام محمد باقر(ع) فرموده است: از پدرم علی‌بن‌الحسین علیه‏‌السلام پرسیدم که چگونه او را از کوفه به شام حرکت دادند؟! فرمود: مرا بر شتری که عریان بود و جهاز نداشت سوار کردند و سر مقدس پدرم حسین علیه‏‌السلام را بر نیزه‏‌ای نصب کرده بودند و زنان ما را پشت سر من بر قاطرهائی که زیراندازی نداشت سوار کردند، و اطراف و پشت سر ما را گروهی با نیزه احاطه کرده بودند، و چون یکی از ما می‏‌گریست با نیزه به سر او می‏‌زدند! تا آنکه وارد دمشق شدیم(5).

 
در این نوشتار به بیان منازلی که اهل بیت(ع) بین کوفه تا شام بر آن‌ها گذشتند و حوادث و اتفاقاتی که در این مسیر بر آنان گذشت، می‏‌پردازیم:


ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : سه شنبه 91 آذر 21
زمان : ساعت 3:23 عصر
محرم در گذر تاریخ (1)
نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 91 آذر 20
زمان : ساعت 5:17 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 344900
بازدید امروز: 117
بازدید دیروز: 52
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا