سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سروده آیةالله صافی برای شهادت حضرت زهرا(س)
برچسب ها: نوحه و مرثیه (27)، حسینیه دستجردوک (280)، حضرت زهرا(س) (12)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر بدهید

در سالروز شهادت‌ام ابیها (س) آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید در رثای بانوی دو عالم، فاطمه زهرا (س) شعری به شرح زیر سروه‌اند:

ای دخت گرامی پـیمبر/‌ای سرّ رسول در تو مضمر

در بـیت شـریف وحی، خاتون/ بر چرخ رفیع مَجد اختر

ای شبه نبی به خلق و اوصاف/‌ای نور مـجسّم مصوّر

ای خادم خانه? تو حوّا/ و‌ای حاجب درگه تو هاجر

در طورِ لقا یگانه بانو/ در مُلک وجود زیب و زیور

با شیر خدا علیّ عالی/ هم سنگر و هم پیام و همسر

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 92 اسفند 25
زمان : ساعت 6:4 عصر
خاصیت جالب «آیةالکرسی» از زبان امام رضا(ع)
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، امام رضا (20)، مقاله (84)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر بدهید

امام رضا(ع) پیوسته با قرآن مأنوس بود و در آیات آن تدبر می‌کرد. آن حضرت درباره فضایل و خواص سوره‌های فرقان، زلزال و آیة‌الکرسی نکات جالب و عجیبی را مطرح کرده و به یادگار گذاشته‌اند.

امام علی‌بن موسی‌الرضا(ع) از لحاظ علمی منزلت بالایی داشت و از بیست و چند سالگی در مدینه به فتوا می‌نشست (ذهبی، 1409 – 1401ق، ج9، ص 388-387). آن حضرت در حرم پیامبر(ص) می‌نشست و هرگاه کسی از علمای مدینه در مسئله‌ای در می‌ماند،‌ همگی به امام اشاره می‌کردند و مسائل خود را از ایشان می‌پرسیدند و امام هم به آن‌ها پاسخ می‌گفت (طبرسی، 1417ق، ج2، ص64). امام رضا(ع) در هر شهری از مدینه تا مرو که اقامت می‌کرد، مردم پیش او می‌رفتند و درباره مسایل دینی خود سؤال می‌کردند (ابن بابویه، 1404 ق، ج2، ص196).

امام رضا(ع) پیوسته با قرآن مأنوس بود، آن را به دقت می‌خواند و در آیات آن تدبر می‌کرد و می‌اندیشید که درباره چه چیز و در چه وقت نازل شده است. گفتار، ‌پاسخ و مثال‌های آن حضرت همه برگرفته از قرآن کریم بود (ابن بابویه، 1404 ق، ج2، ص193).

در ادامه به نمونه‌ای از این روایات اشاره می‌شود:

امام رضا(ع) در روایتی به اسحاق‌بن عمار فرمود: قرائت تبارک الذی الفرقان علی عبده... (سوره فرقان) را ترک مکن،‌ زیرا هر که این سوره را هر شب بخواند خداوند هرگز او را عذاب نمی‌کند و از او حسابرسی نمی‌کند و جایگاهش در فردوس اعلی خواهد بود. (ابن بابویه، 1364ش، ص109؛ طبرسی، 1372ش، ج7، ص250)

ایشان در روایتی به نقل از پدران معصومش به نقل از رسول خدا(ص) فرمود: هر که إذا زلزلت (سوره زلزال) را چهار مرتبه بخواند مانند کسی است که تمام قرآن را خوانده باشد. (صحیفه الرضا، 1406ق، ص66؛ ثعلبی، 1422ق، ج10، ص263)

ثامن‌الحجج(ع) در روایت دیگری به نقل از امیرالمؤمنین(ع) به نقل از رسول خدا(ص) فرمود: هر کس آیة‌الکرسی را 100 مرتبه بخواند همچون کسی است که خداوند را در طول حیاتش عبادت کرده است. (ابن بابویه، 1378 ق، ج2، ص65).

منبع: مجموعه تفسیری امام رضا(ع)، چاپ اول 1392،‌ انتشارات بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 92 اسفند 25
زمان : ساعت 4:19 عصر
اطلاعیه مراسم روضه خوانی
برچسب ها: اطلاعیه (24)، حسینیه دستجردوک (280)، حضرت زهرا(س) (12)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر بدهید

بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و صلوات بر محمد مصطفی صلی الله و خاندان و اهل بیت پاکش

ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت بقیة الله العظم روحی و روحک الفدا و محضر سرور و مولایمان امام خامنه ای حفظه الله و آرزوی قبولی عزاداری شما عاشقان و دلسوختگان بی بی دو عالم حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها.به اطلاع می رساند مراسم روضه خوانی و عزاداری (سینه زنی) از روز پنج شنبه مورخ 22/12/92 لغایت دوشنبه 26/12/92 به مدت 5 شب از ساعت 20 الی 22 شب برگزار می گردد.

مکان: شهرک فجر منزل مصطفی صادقی (حاج محتشم)

منبر اول: شیخ عباس صادقی   منبر دوم: شیخ علی منصوری

 



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : پنج شنبه 92 اسفند 22
زمان : ساعت 10:0 عصر
کسی که همسر آزاری کند چه عاقبتی دارد؟
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر بدهید

پیامبر عزیز خدا حضرت محمد صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: کسی که زنی دارد که به او آزار می‌رساند، خداوند نماز و کارهای نیک آن زن را نمی‌پذیرد.تا اینکه به مرد کمک و او را راضی کند، اگر چه این زن تمام عمر را روزه بگیرد و نماز بخواند و بندگان را آزاد و دارایی‌اش را در راه خدا انفاق کند.
و این زن نخستین کسی است که وارد آتش جهنم می شود.
سپس حضرت فرمودند: مرد نیز چنین گناه و عذابی دارد اگر زنش را آزار رساند و به او ستم کند.

متن حدیث:

من کان له امراة تؤذیه لم یقبل الله صلاتها ولا حسنة من عملها حتی تعینه وترضیه وان صامت الدهر وقامت واعتقت الرقاب وانفقت الاموال فی سبیل الله وکانت اول من ترد النار ثم قال: وعلی الرجل مثل ذلک الوزر والعذاب اذا کان لها مؤذیا ظالما

«وسائل‌الشیعة، ج 14، ص 155»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 92 اسفند 21
زمان : ساعت 2:45 عصر
سفارش امام رضا(ع) به دعبل درباره سپاس از خدا
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر

دعبل بن على به خدمت امام رضا علیه‏‌السلام رسید و امام امر فرمودند انعامى به او بدهند، دعبل آن را گرفت، اما خدا را سپاس نگفت.
امام به دعبل فرمودند: چرا خداوند را سپاس نگفتى؟!
دعبل می‌گوید: پس از مدّتى بار دیگر خدمت امام رضا علیه‌‏السلام رسیدم و ایشان فرمودند انعامى به من بدهند. من گفتم: خدا را سپاسگزارم.
امام به من فرمودند : ادب را به‏ جا آوردى.

متن حدیث:

عَنْ دِعْبِلِ بنِ علىّ : اَنَّهُ دَخَلَ عَلى اَبِى الحَسَنِ الرِّضا علیه ‏السلام وَ اَمَرَ لَهُ بِشَىْ‏ءٍ ، فَاَخَذَهُ وَ لَمْ یَحْمَدِ اللّه‏َ . قالَ : فَقالَ لَهُ : لِمَ لَمْ تَحْمَدِ اللّه‏َ؟! قالَ : ثُمَّ دَخَلْتُ بَعْدُ عَلى اَبى جَعفَرٍ علیه ‏السلام وَ اَمَرَ لى بِشَىْ‏ءٍ ، فَقُلْتُ : اَلْحَمدُ لِلّهِ . فَقالَ لى : تَاَدَّبْتَ؛

«اصول کافی ج1 ،ص496»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : دوشنبه 92 اسفند 19
زمان : ساعت 5:33 عصر
حضرت زهرا(س) چگونه کارهای منزل را انجام میدادند
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، حدیث روز (131)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر

سلمان می‌گوید: وارد منزل حضرت شدم دیدم فاطمه زهرا سلام الله علیها نشسته و دستاس می‌کرد و بر دسته دستاس خون دست مبارک ایشان جاری بود، از سوی دیگر حسین(ع) در کنار خانه از گرسنگی گریه می‌کرد. گفتم  ای دختر رسول خدا، دستهایت زخم شده است، خود را به زحمت مینداز ، در کنار شما فضه ایستاده است ، کار منزل را به او واگذار" !
حضرت زهرا  علیها السلام  پاسخ داد : رسول خدا  صلی الله علیه و آله به من سفارش فرموده که کارهای خانه را با فضه تقسیم کنم، یک روز او کار کند و روز دیگر من، دیروز نوبت او بود و امروز نوبت من است.

متن حدیث:

ان سلمان قال: کانت فاطمه(سلام الله علیها) جالسه قدامها رحی تطحن.... فقلت: یا بنت رسول الله دبرت کفاک و هذه فضة . قالت ( علیها السلام ) : " أوصانی رسول الله ( صلی الله علیه و آله ) أن تکون الخدمة لها یوما و لی یوما ، فکان أمس یوم خدمتها و الیوم یوم خدمتی ".


«دلائل الامامه،ص140- الخرائج ص530»


نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 92 اسفند 14
زمان : ساعت 1:26 عصر
چند توصیه از امام علی (ع)
برچسب ها: حسینیه دستجردوک (280)، امام علی (13)، حسینیه (306)، حسن آباد (129)، حسن آباد جرقویه (129)، | نظر بدهید

امام علی (ع) می فرمایند:
خدا را خدا را در باره زنان و غلامان و کنیزانتان در نظر بگیرید. در راه خدا از ملامت سرزنش‏کننده‏ اى نترسید تا خدا شما را کفایت کند ، و با مردم سخن نیک بگوئید همان طور که خدا به شما دستور داده است.
امر به معروف و نهى از منکر را ترک نکنید، تا در نتیجه ترک آنها خداوند امور را به دست اشرارتان بسپارد، و دعا کنید ولى خدا شما را اجابت نکند.

پسرانم، بر شما باد بر ارتباط و بخشش و نیکى نسبت به یک دیگر. از نفاق و قطع ارتباط و قهر با یک دیگر و تفرقه بپرهیزید. در نیکى و تقوى یک دیگر را کمک کنید و بر گناه و دشمنى، یک دیگر را یارى ندهید. تقواى خدا را پیشه کنید که عذاب خداوند شدید است.

منبع:أسرار آل محمد علیهم السلام / ترجمه کتاب سلیم، ص: 642 .



نویسنده : حسن محمود
تاریخ : سه شنبه 92 اسفند 13
زمان : ساعت 7:17 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 344765
بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 31
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا