سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دختری که امام حسین(ع)در وصف او شعر سرود
| نظر

در پنجم ربیع الاول سال 117 هجری بانوی عالمه‌ای از جهان اسلام به لقاء الله پیوست - البته برخی سال 92 و 94 هجری را هم نوشته‌اند- که یکی از بانوان با فضیلت و از ستارگان درخشان آسمان علم و ادب می‌باشد، سیکنه علیهاالسلام پرورش یافته پدری چون امام حسین علیه‌السلام و مادری فداکار چون رباب بود که تحت حمایت و تربیت عمه‌اش زینب کبری علیهاالسلام و برادری نظیر امام سجاد علیه‌السلام قرار داشت و توانست از برترین زنان عصر خویش شود، نام اصلى وى، «آمنه» یا «امیمه» بود و مادرش رباب او را به «سکینه» ملقب ساخت.درباره شخصیت حضرت سکینه علیهالاسلام در کتاب «تذکر‌ة‌الخواص» گفته شده است: «سکینه (س) رفتار نیکو، بخشندگی فراوان و خرد کامل داشت... و از زیبایی، ادب و ظرافت گفتار و سخاوت بهره‌ای فراوان داشت و ادیبان و شاعران و فاضلان به خانه‌اش می‌آمدند و او هر یک را به اندازه، اکرام می‌کرد».

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 90 بهمن 9
زمان : ساعت 7:9 عصر
دلایل فقهی ضرورت نابودی اسرائیل
| نظر بدهید

لزوم نابودی اسرائیل از دیدگاه امام خمینی(ره):
"امروز قبله اول مسلمین به دست اسرائیل، این غده سرطانی خاورمیانه افتاده است. امروز اسرائیل با تمام وسایل شیطانی تفرقه افکنی می‌کند. بر هر مسلمان لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند.  من نزدیک به بیست سال است خطر صهیونیسم بین الملل را گوشزد نموده ام و امروز خطر آن را برای تمامی انقلابات آزادیبخش جهان و انقلاب اخیر اسلامی ایران کمتر از گذشته نمی دانم.  قبلا هم تذکر داده‌ام، دولت غاصب اسرائیل، با هدف هایی که دارد برای اسلام و ممالک مسلمین خطر عظیم دارد و خوف آن است اگر مسلمین به آنها مهلت دهند، فرصت از دست برود و جلوگیری از آنها امکان پذیر نشود و چون احتمال خطر متوجه اساس اسلام است لازم است بر دول اسلامی بخصوص و بر سایر مسلمین عموما که رفع این ماده فساد را به هر نحو که امکان دارد بنمایند.  تمام گرفتاری ما از این اسرائیل است ! اسرائیل هم از امریکاست  ."

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : یکشنبه 90 بهمن 9
زمان : ساعت 10:15 صبح
\برات و هفت مسجد\!
| نظر

با پایان یافتن ماه صفر به عنوان دومین ماه حزن آل محمد(ص) بشارت حلول ماه ربیع الاول دل همه مومنان را شاد می کند ماهی که در آن پیامبر گرامی اسلام(ص) متولد شد و امامت وجود نازنین و ملکوتی امام زمان(عج) آغاز شد.


خرافات بی اساس، موجب وهن مذهب است
برای پایان و آغاز هر ماه قمری در کتب ادعیه معتبر آداب و ادعیه ای وارد شده اما پایان ماه صفر و آستانه ورود به ماه ربیع الاول با خرافه ای آلوده شده که که متاسفانه شیوع زیادی در جامعه یافته وحتی در نزد افراد مذهبی نیز این باور مشاهده می شود.

ماجرا این است که گفته می شود در شب اول ماه ربیع الاول چند ساعتی قبل از نماز صبح روز اول این ماه مستحب است درب هفت مسجد را بکوبید و با این کار پایان دو ماه عزاداری و آغاز ماه شادمانی حضرت زهرا(س) را اعلام کرده و بدین سان از دستان حضرت زهرا (س) صله دریافت کرده و حاجات خود را طلب کنید!

ادامه مطلب...

نویسنده : حسن محمود
تاریخ : چهارشنبه 90 بهمن 5
زمان : ساعت 6:18 عصر


مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
Design By : Ashoora.ir




 

کل بازدید: 344795
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 52
تعداد کل پست ها: 564

دانشنامه عاشورا

روزشمار محرم عاشورا






پایگاه جامع عاشورا